Hitta svar på vanliga frågor eller kontakta vår kundserice
Vanliga frågor
Hur skaffar jag Qvittra?
Välj det abonnemang som passar dig, fyll i vårt formulär med dina uppgifter – så hör vi av oss!
Vilka abonnemang erbjuder Qvittra?
Qvittra erbjuder ett stort antal mobilabonnemang med schyssta priser – både för enskilda användare och familjer. Du hittar alla våra abonneman på Abonnemang-sidan.
Kan jag behålla mitt nummer?
Ja, du kan behålla ditt nuvarande telefonnummer genom att vi genomför en nummerportering. Detta innebär att Qvittra flyttar över ditt befintliga nummer från din tidigare mobiloperatör till ditt nya sim kort hos Qvittra.
Vad gör jag om jag förlorat min PIN- eller PUK-kod?
Du hittar din PIN-och PUK-kod i vår app, eller på pappret där ditt SIM-kort levererades. Du kan även kontakta oss på kundservice om du behöver ytterligare hjälp.
Hur Qvittra bindningstid?
Hos Qvittra kan man välja att teckna abonnemang med och utan bindningstid. Väljer man bindningstid får man en rabatt på månadskostnaden.
Vilka betalningsmetoder erbjuder Qvittra?
Qvittra accepterar betalningar via autogiro, via bank eller e-faktura.
Hur fungerar dataanvändning i utlandet med Qvittra?
Dataanvändning inom EU/EES länder fungerar precis som hemma i Sverige. I andra länder kan dataanvändning innebära extra kostnader. Qvittral kan erbjuda särskilda roamingpaket eller använda standardpriser beroende på landet du besöker. Kontakta kundservice för mer information.
Vad gör jag om jag behöver mer data under månaden?
När man förbrukat 90% av sin surf så skickar vi ut ett SMS där man enkelt kan fylla på sin surf. Du kan även köpa till extra surfpaket via vår kundservice.
Hur kan jag kolla min dataanvändning och kvarvarande surf?
Datanvändning och kvarvarande saldo kan kontrolleras via Qvittra-appen eller genom att logga in på Mina sidor.
Vilket nät går Qvittra på?
Qvittra går på Telenors mobilnät vilket innebär att man har samma täckning som direkt hos Telenor.
Vad innebär 5G och hur påverkar det mig som kund?
5G står för femte generationens mobilnät och erbjuder upp till 10 gånger snabbare uppkoppling än 4G, vilket ger snabbare internet och förbättrade upplevelser för dataintensiva aktiviteter.
Hur kan jag kontrollera täckningen i mitt område?
För att kontrollera täckningen kan du använda vår täckningskarta. Där kan du kan se detaljerad information om täckningen i ditt område.
Hur säkerställer Qvittra säkerheten i sitt mobilnät?
Genom att använda Telenors mobilnät, ett av de mest utbyggda, moderna och säkra nätverken, garanterar vi att avancerade säkerhetsprotokoll skyddar våra kunders data mot obehörig åtkomst och andra hot.
Kan jag köpa en mobiltelefon med mitt abonnemang?
Ja, hos Qvittra har vi de flesta välkända produkter på marknaden. Allt från mobiltelefoner till surfplattor och datorer. Fyll i vårt orderformulär på vår produktsida.
Hur väljer jag rätt mobiltelefon?
Ta hänsyn till dina behov gällande batteritid, kamera, lagringsutrymme och prestanda.Behöver du hjälp att hitta rätt, kontakta vår kundservice!
Var hittar jag mina fakturor och samtalsspecifikationer?
Du kan få din faktura via post eller som e-faktura. Du kan även hitta alla dina fakturor i vår app eller via Mina sidor. Samtalsspecifikationer kan man se i appen.
Vad innebär autogiro och hur anmäler jag mig till det?
Autogiro innebär att din faktura betalas automatiskt från ditt bankkonto varje månad. Du kan anmäla dig till autogiro här, eller via din internetbank. Kontakta vår kundservice om du behöver hjälp.